24-03-2009-Bosan..bosan....bosannnnnnnn

Hari nie hari yang membosankan..........pagi2 lagi dah hujan..bestnya kalau cuti..dapat la aku tido..bagun lambat sikitkan....cissssssss mcm la boleh tido bagun lambat ..tak dapat la....dibuatnya oleh sibudak kecik nie...aiman nie memang dah jadi rutin harian dia bagun pagi awal...so terpaksa la ibu dia pun ikut sama (kejut ibu ayah bagun solat subuh....)nak buat mcm mana...hari nie somi aku mc ..deman tak ok lagi.sian dia..Aku g keje mcm biasala.Makan malam kami anak beranak hari nie..masak merah ayam je..tak tahu aku nak masak apa.Tapi bila je aku masak, masak merah ayam mesti ingat kat anak dara aku yang sorang lagi tu...(tia)..dia suka sgt mkn masak merah ayam yang aku masak.Nak buat mcm mana kannnn???????...nanti bila tia dtg umah ibu,ibu masakan untuk tia yek....


10 ulasan:

ai berkata...

dah lama aku x masak ayam masak merah ni..payah tul la takde blender!!! huhuhu..

Tinie berkata...

wei..,acam masak rendang..meriah..bagilaha aku resepi wei..
aku suka...

LotsOfLove-Pearls berkata...

kan aku dah lapar lak..

D.O.U.B.L.E...S berkata...

k.long...

memang tak de blender susah sikit la...sebab nak blender cilinya...tapi bahan2 dia nie bawang,halia serai aku tumbuk je.....

tinie...

nie masak merah ayam ala aku la yek...ayam tu aku letak garam kunyit aku goreng dulu.pas tu..bahan dia...bawang besar,bawang putih halia,serai..blender dulu...(tapi aku tumbuk bahan nie...)lepas tu aku tumis bahan yang aku tumbuk tadi dgn minyak yang aku goreng ayam tu...(tapi nie terlebih minyak sudah...)lepas dah aku tumis bahan tu...dah naik baunya..aku masuk cili kering blander, agak2 la ye....kalau ko suka pedas letak la banyak..pas tu aku masukkan cili sos ....setengah org masuk tomato sos..garam & gula sikit..kalau ko suka guna pak aji letak la sikit...masak sampai cili tu masak la...masukkan ayam tadi pas tu ko hirisla bawang besar campak.dah siap...angkat.

yginsaf.com berkata...

sodapnyeer ayam masak merah tewww.. hi akak teww, salamms dr me dikejauhannns

☆ lieya latif ☆ berkata...

lieya pun suek ayam masak merah...sedap jek rasenye, tapi lieya lagi suke kalo dpt makan ayam masak merah ngan nasi n sayur masak lemak putih....perggh ...kombinasi yg sedaaaaaaaaaaaaaaaaaaap!!!

GaDiS KaMpUnG sEpArA BaNdAr berkata...

wah sedapnya..

saya pon ska...

kalo ada kenduri, g kenduri semata-mata sebab nk mkn ayam msk merah..

hehe...

salam perkenalan gak akak..

;)

~~ciklinn~~ berkata...

akak linn pun suka ayam masak merahh..nati maska utk linn sekali tau

sis_nita berkata...

ya amponnn.. lahparrrnyerr akak kanss.. tgk menu itewww.. sungguh terpesona dgn wanenyerr yang menikam qalbuku..

D.O.U.B.L.E...S berkata...

yginsaf.com
salam kembali dikejauhan

lieya
betul masak merah aym mkn dgn sayur lemak putih..memang sedap..siti selalu gak buat ayam masak merah dgn sayur lemak kobis...sedappppp

gadis kampung separa bandar
memang kalau g kenduri itu la lauk yang akak cari..kalau tak de mcm tak lengkap je.

Ciklinn
boleh cakap bila je lin nak mkn..nanti siti masakkan yek....heheheheh.