01-04-2009-Gebang laki bini...

Selesai mkn malam..anis dah ku hantar ke tusion..tinggal la aku ,aiman & laki aku kat umah..sambil melayan aiman main kat depan tv..Tiba je aku terkenangkan kata2 laki aku 2 3 hari yang lepas....

aku~ ayang tahu nie raya i nak tukar ,langsir la..warna apa yek?

lakiku~boleh la...suka hati u la warna apa.

aku~raya tahun nie kat perakkan...????

lakiku~ perak??????berapa kali kat perak nie...tahun lepas kan dah kat perak....

kerana agak bz masa tu aku pun teruskan kerja...aku pun dah lupa...ingat nak tanya balik..aku mana boleh mau adil lakan...tahun lepas dah melaka..tiba2 tahun nie pun nak kat melaka gak...tak aci la macam nie....
tiba2 tadi aku tanya balik kat laki aku..

aku~ ayang..u kata tahun nie kita raya kat melaka kan..?

lakiku~ ye la...melaka la...

aku~u ingat betul2 tahun lepas kan dah kat melaka..

lakiku~mana melaka (dgn nada agak tinggi la...mulala tu..dah nak naik hangin dia....)

aku~u yang sebenarnya kena ingat betul2..

lakiku~(tetap dgn jawapan nya..) i ingat tahun lepas kat perak...(tetap dgn jawapannya...)

aku~kat perak tu hari raya haji la...tengok tu gambar yang kat atas radio tu..tukan kita ambil masa hari raya puasa kat umah mak kat melaka,ingat betul2 u..u tak caya kita tel k.long..

lakiku~ala tak yah la..esok je la i tanya dia kat office..

aku~eeehh tak biar i tel sekarang..(aku mana boleh punya kalau benda aku betul....la tu gak aku ambil tepon terus tel kakak ipar ku )

aku~ hello..k.long sedih lak aku tengok blog ko kak..ko nak niaga apa?

kakak iparku~pantek....(sambil ketawa) ..aku nie dlm kete nie..nak g temankan abg kaman hantar lori kat tempat keje dia...

aku~tu ko bawah la semua anak2 yek..

kakak iparku~a'ah..semua dlm lori...

aku~bestnya..berangin....K.long tahun lepas kita raya kat melaka kan..nie sam kata tahun lepas kami beraya kat perak..

kakak iparku~apa pulak tahun lepas kita dah beraya kat melaka ..tahun nie semua balik umah mak mentua masing2...cuma iena arul & aril je kat melaka tahun nie....

aku~ok lah...byeeeeeeee.

baru puas hati laki aku dia dengar k.long cakap sebab aku pakai loudsp tadi masa sembang ngan k.long....aku nie bukan la apa ye..aku tak kisah sebenarnya..raya kat mana je..semua sama je..melaka ke,perak ke ,tapi kena la adilkan....akhirnya laki aku terdiam..

lakiku~udah la tu..naper nak kecoh2 lagi..

(la..udah nak marah lak...naper ayang u tak suka raya kat perak ke..????biasala tukan bila dah kawin kena la...ikut tenkan...) akhir nya puas la hati aku.aku pun tukar la topik..nanti tak pasai mengamuk lak laki aku nie kang...udah melepas kang malam nie.....hahahahah (gelak besa)


mcm tu la...korang bila kita dah ada 2 keluargakan...endak lak mcm aku nie 1 perak..1 melaka...so kena la plen betul2...maafla ya..terlebih pulak,rayakan lambat lagi...posa pun belum habis ganti lagi..dah nak fikir raya ko temah...untuk korang semua tegakkan keadilan..mana boleh timbang berat sebelah je kan....heheheheheh.apa aku cakap nie...ya la kan...jgn dok nak balik umah mak korang je....balik la gak umah mak mentua .lain la kalau dah tak de mak ayah mentua ye....boleh dimaafkan.ok lah...korang rancang baik2 ye...nak balik mana tahun nie.....daaa.


3 ulasan:

shi3la berkata...

haku tiap2 taun rayer umh mertua kak oi..tapi petang tuhh dah cabutttt balik umah haku...pastuu lehh lepakk lamer2..bessss...

kalau balik umah haku dulu kang petang kener balik umah mertua lak..kejap sgt dok umah haku..jadik haku rela jer laa..balik umah mertua dulu...nak nak kalau coti seminggu..lamer sikit kat umah haku..ohhh sorgaaa...

ai berkata...

wakakakakaka..! Ha! ini le sebenarnya yg berlaku masa aku pegang tepon kt trafic lite batu kep tu. Leh lak dia tanya aku nk meniaga apa. "pantek!" aku jawab. kahhhhhhhhh. haih..kau ni, abis detail kau tulis dialog kita! wakakakakakakaka...

Tp akhirnya kau menang la kan? puas ati! aku thn ni raya kt kg laki aku, kelantan.lalalalalala

Tinie berkata...

hehehe
tahun aku raya kat sini sbb tahun lpas ray akat sabah..

laki ko panas baran gak ek...