21-05-2009-cek bulan-bulan

hari nie aku bawa aiman g klinik...biasa kalau g cek aiman laki aku pun ikut gak..tapi hari nie dia tk dapat ikut aku bawa sendiri je aiman g dgn anis...aiman sekarang berat dia 7.6 je...bulan lepas g aiman berat 7.4 sikit je aiman naik...aiman sekarang tak suka minum susu...aku ingat nak tukar je la susu..cian dia mcm mana nak membesar kalau tak minum susu...tadi aku ada bagi tahu kat misi yang cek aiman tu...boleh misi tu suruh gak aku paksa dia minum..aku udah paksa gak tapi dia tak nak la...misi ..misi....tapi aiman nie suka minum air kosong..mcm mana tu yer....apa yang harus aku lakukan...


appoiment aiman kul 11.00 ramai org kat klinik hari nie...



5 ulasan:

[I][T][A] berkata...

k.CT

aiman itu macam raishalah tak mau minum susu.. raisha dr umur 4 bln lagi tak mau minum susu... Tapi ita paksa gaklah.. sebab pada ita susu sgt penting walaupun dia makan nestum dan nasi... hari2lah ita paksa raisha minum susu.. cara ita paksa bila raisha dah start nak tido ita tukarlah jari dia dengan puting susu... tapi dia tau dan mulalah dia merengek tak mau.. tapi bila dah mengantuk sangat.. lama2 dia minumlah...

akak bagilah aiman minum susu dengan cawan kalau dia tak nak sangat minum dengan botol...tak pun dengan sudu...

sis_nita berkata...

hu-mak-aiiii.. ramainyerrr.. huhu!

cuba tukar susu dulu dik.. akak pon camtu gak dulu bila puteri2 akak tetiba meragam tak mo minum susu.. kita mmg sangattt risau..

jgn sampai lama sangat tak minum susu.. kang kurang vitamin kat badan anak.. blehh mudaratkan kesihatan dia..

tak pon try jumpa pakar kanak2 yerr..

D.O.U.B.L.E...S berkata...

ita
ya..akak ingat buat susu dlm cawan la kan..betul2...tima kasih ita bagi akak idea...

sis nita
tu la ingat siti nak tukar perasa coklat tengok nak tak..apa pun tima kasih kak..

shi3la berkata...

uittt..dak aimann makin tomei la...kak dah baper bulan erk aiman...diyer tgh lasak tuh..tuhh yang kurang nak minum susu kut..tapi camner pon susu kener kasik gak..takut kang badan takde imum yg cukup lak..nanti bdn tak bersemangat dah..
akak kener carik jln gak kasik diyer minum susu..

D.O.U.B.L.E...S berkata...

tu la dia shiela ooi lasak dia sekarang nie..penat aku dibuatnya...sekarang nie dia suka minum susu dutch lady strawberry..haaaa mcm mana tu..aku kasi je la.asalkan dia nak minum ..