15-02-2009 kali-kali

cara gedik anak dara aku hafal kali2 kat umah...ini aku nak cita sikit la..dulu anis nie masa dia umur 6 tahun dah hafal sampai kali 5..sekarang nie..dah lupa mana tak mengamuk aku laki bini...nie aku suruh dia hafal balik..makin besar makin nak main je..mals kalau nak suruh belajar ada2 je la awta dia...kali 1-3 dah ok nie aku suruh dia hafal kali 4..lupa lagi siap..aku ugut dia sikit 1 salah 1 rotan..main banyak sgt....korang layan le ye.....


besar tu buku kali-kali dia tak dapat lagi saja la...


hafal ko anis..tak dapat 1 ,1 rotan
aiman kalau kakak buka buku sibuk la dia nak kacau.
gelak2 la ,tak dapat tahu la .........

9 ulasan:

miss♥wahida berkata...

dulu saya kena denda ngn mak saya x hafal kali2 kena denda wat kali2 sifir 1 sampai sifir 100..pagi petang siang mlm asyik hafal kali2 jea..

Tinie a.k.a Ibu Fatin berkata...

hahaha
terkonang pulak aku zaman dulu2 kalau tak hafal sifil tak boleh balik dr sekolah huhu..

wei bila ko nak jumpa aku lagi wei..ko tak rindu aku ker wei???

[I][T][A] berkata...

belajar rajin-rajin anis.. nanti kena rotan... aiman pun tengah praktis nak hafal kali2 gak tu... takut nanti besar tak ingat kali2.. mama rotan aiman plaks... hihihi..

sis_nita berkata...

haaa.. leh lerr akak tiru cara ko nehh.. nak praktikkan kat sara.. dia pon liat kalo suh hafal kali2 nehh..

D.O.U.B.L.E...S berkata...

wahida
tu la budak sekarang nie dah lemak kalau kita dulu..

tinie
aku pun cam tu gak kat sekolah dulu dapat sifir je baru boleh balik..aku suka kalau masa balik tak de maths..kalau tak balik lambat la jawapnya...
bila ko nak jumpa aku..aku pun rindu gak ngan ko...

ita
tu la aiman buat persiapan awal supaya senang bila ibu tanya kali2 nanti dah ingat ehhehehheheheh

sis nita
liat kak kalau suruh hafal kali2..tu yang aku buat denda cam gitu tu....biar dia....sekarang dia tak suka la aku buat cam gitu nanti bila dah besar baru dia tau....

saveme_zero berkata...

amboii..garang ko ct..hahaha

T.u.Y.a berkata...

makkkk aihhhhhhhh..kecik buku sifir...hehehhe..leh la tiru nih..tq kak cT bg Tuya idea..pas ni leh la Tuya abiskan A4 paper kat sekolah tu wat buku sifir..

As berkata...

sy lu pun kak... kena marah ngan ayah saya kalo x hafal kali².. almaklum la ayah cikgu... garang ooo.. hmm ya la.. kalo budak² ni x hafal kali²... sok susah oooo...
adik ngacau akak dia blajo erk...

D.O.U.B.L.E...S berkata...

saveme
bukan la garang tapi terpaksa...

tuya...
nampak sikit tapi besar pun tak guna gak tuya....kalau hafalnya entah kemnana...

as
ayah cikgu lagi la garang ye....tu la kalau tak hafal kali2 susah nanti...tu la yang dok paksa dia tu....