Kampung PART-1

Alhamdulillah akhirnya kami sampai ke kampung halaman aku...lepas la rindu aku pada mak abah aku..umah nie sekarang dah sunyi sangat hanya tinggal mak.abah,k.idah aje..adam dah tak der ..dia g belajar kat kedah...Adik aku yang tinggal dengan meraka pun dah tak duduk sekali dia ada umah dia kat tepi umah abah aku..so terasa la sunyi, kalau tak adam la yang membuat riuh...selalu usik abah ..tapi sekarang tak lagi..nak buat cam mana kan..adam harus teruskan pelajaran dia ,sampai bila nak duduk bawah ketiak mak abah aje kan...

Mak bagi tau aku yang abah tak lalu nak makan nasi...aku tanya abah ,abah nak mkn laksa ..aku pun buat la laksa kat dia...ala laksa bukan susah sgt nak buat..dia suka sangat makan laksa aku sampai 2 kali tambah malam laksa dah habis..dia suruh lagi g beli laksa kering suka aku tengok dia makan..ya la masam2kan selera la sikit tekak org tak sihat..apa pun korang layan aje la...gambar kami kat kampung..

RUMAHKU ..KAMPUNG KU
Ini la abah aku yang membesarkan aku dari kecik hingga aku besar..banyak jasa abah kat timah .Abah aku nie adalah org yang sgt kuat berkerja.abah nie kerja kampung aje tau..dia sangat suka bercucuk tanam..abah membesarkan kami 6 beradik dengan titik peluhnya sendiri...kami dibesarkan dgn keluarga yang sgt susah..alhamdulilah berkat kerja keras abah sekarang KAMI TAK SEPERTI DULU LAGI..Kami mcm mana dulu ,kami adik beradik aje la yang tahu..sedih kalau dikenangkan..Aku Bangga punya abah kerana abah bersusah payah untuk kami...aku tahu jasa abah tak dapat nak kami balas.Hanya ALLAH aje yang tahu .Abah mulut BISING tapi hati sgt lembut.TIMAH SAYANG ABAH... Abah sekarang masa untuk abah BEREHAT.
makanan tengah hari kami...
ayat mak sedap timah laksa hang...
anak2 saudara aku
abah makan 2 kali tambah...
ANIS+ AZRA
AZIM
Aku kena suap kalau tak semua tak nak makan
AZIM nie anak petama abg aku..
AZRA anak kedua dia..
na panggil manja dia anak ke 3 abg aku..
DURIAN time

tokei durian...
AIMAN pun suka makan durian..
Nie la kak idah aku yang tinggal dgn mak ayah aku sekarang kat kampaung...(kakak aku nie dia jaga kami adik beradik tau..masa mak g sawah...)
** bad kalau ko nak durian abg lah suruh hang balik..kirim tak der kata dia..aku tolong sampaikan la...**

4 ulasan:

sis_nita berkata...

balik kampung..
pastu tersedia menu2 yang sodap2..
camni kan..
hari2 lek kg pon okehh..

D.O.U.B.L.E...S berkata...

tu lakan...
tapi aku yang masak akak,,bestnya kalau org lain yang masakakn ..dapat la aku cuti masak .....

ai berkata...

bila la aku dpt sampai kt kg kau ni??? :P

ai berkata...

lupa lak!!

laksa kau tu mengancam le!!!!