11-02-2009-Talapia laki aku....

Hari nie aku makan ikan talapia laki aku masak. masakkan ni aku paling suka ..maklumla aku kan demam..mana larat nak masak...sian laki aku balik keje penat2 kena pulak masak ..tak pa la ayang bukan selalu kan..masakkan nie la laki aku paling pandai tau...ikan nie mkn macam tu je pun sedap..mkn panas2...terus lega demam aku...hehehehhe..tima kasih ayang ...I LAP U..



Bahan-bahan
1-Ikan talapia-suka hati la berapa ekor korang nak buat.
2-Cili padi-kalau nak pedas kena banyakla..-ditumbuk
3-2 biji bawang merah-ditumbuk
4-Sedikit belacan-ditumbuk
5-Minyak masak
6-Garam
7-Kunyit

Cara2nya
kena la basuh dulu ikan tu...kalau nak hilangkan bau dia..perap sekejap dgn limau nipis.lelaps tu letak garam, kunyit goreng sehingga garing..(suka hati la kalau nak separuh masak )bahan yang ditumbuk tadi tu digoreng..lepastu masukkan ikan gaul..angkat.boleh la dimakan.senang je nak buat.(tapi aku suka laki aku yang masak.)

7 ulasan:

Tinie berkata...

BEST LA LAKI KO PANDAI GORENG IKAN..
laki aku pandai goreng telur jer tau..tu pun x bulat ;(
heheheh xper..nnt aku paksa laki aku goreng ikan talapia gak..aku tepek kt blog
(tanda2 jiles..wakakakaka)

ai berkata...

umang aiiii...sodap!!! nk beli gak la mgg depan ikan ni. nk wat cam ni gak..

sib bek adik aku rajin..ngeh ngeh..kau tu cepat2 sembuh demam ye.. :)

kasihatie berkata...

memang betul kalau laki kiter yg masak memang sedap.nikmat tak terkata la.walaupun nampak simple jer kan kan kan...atie doakan smoga cepat lah sembuh yer..

D.O.U.B.L.E...S berkata...

tinie..

tu la lain kali ko ajar laki ko tu goreng ikan pulak..tapi laki aku tau goreng ikan sendiri ..tak payah ajar..sudah pandai..


ai

kakak ku adikmu memang pandai masak tengok la...sapa kakaknya...

atie

memang atie..simple pun sedap..lagi2 laki kita yang masak bukan senang oooo...

lieya_latif berkata...

wah syok le laki rajin turun dapur...terra plak masak....susah nak cari lelaki pandai masak ikan cenggini...setakat goreng tu semua boleh......kalo camni....ari2 leee leh demam....hi hi hi...leh manje2 ngan hubby kan....he he he he

get well soon dear!!!

D.O.U.B.L.E...S berkata...

lieya...


lain kali tak demam pun buat2 deman..dapat mkn hubby masak..hehehehhe

sha berkata...

siti...kita rindu awk masak...awk masak sedapppppppsss...hehehe mengancam jiwa betui taruk gambar makanan jak kan :)