13-12-2009-MOTIVASI DIRI DIHARI JUMAAT..

hai salam jumaat semua....renungkan bersama motivasi diri dipagi jumaat yang sejuk nie...
1-Racangkan dahulu apa yang perlu dibuat dan tetapkan matlamat kita...

2-Senyumlah selalu..senyuman boleh menenangkan jiwa dan juga sebagai sedekah.

3-Dapatkan rehat dan tidur yang berkualiti

4-Jangan membahayakan diri sendiri atau menzalimi diri...

5-Binalah persahabatan yang erat dan saling menyayangi...

6- sesekali hiburkanlah hati sendiri dengan melakukan apa yang diminati..

7-Tonjolkan penampilan diri yang menarik dan kemas...sesekali bergaya apa salahnya...

8-Kawal berat badan anda dan jangan terlebih makan..takut jadi obes pula..hehehehehhe

9-Amalkan gaya hidup sihat..(jgn hisap rokok bahaya kesihatan)

10- Lakukan pemeriksaan kesihatan menyeluruh bagi mengetahui tahap kesihatan diri...

11-Tenangkan fikiran ...relaks sekejap..

12-Mandi setiap hari ...(Jgn malas2 mandi tau)

13-Jadilah diri sendiri (bukan org lain) dan berbanggalah dengan kemampuan diri

14-Jangan menunjuk-nunjuk atau alim2 kuning..

15- Lakukan kerja seikhlas hati

16-Yang paling penting sentiasa la berdoa pada ALLAH..

Sekian dulu untuk hari ini wasalam...

5 ulasan:

Tinie a.k.a Ibu Fatin berkata...

lakukan kerja seikhlas hati tu aku rasa boleh la
sbb aku mmg tak ikhlas nak keje ni hahahahaha


bila mau belanja aku makan kat DOME???

D.O.U.B.L.E...S berkata...

boleh bila mau..

Ernie berkata...

walla.... kucing pun tahu buat kerje hehe

ayoi berkata...

yg paling tak menahan gmbr no 1 tu...HOW TO SHIT ON HUMANS...hahaha

☆ lieya latif ☆ berkata...

sweetnye kak ct....