Ayam goreng Berempah ala mamak

Aku ni dah pening nak fikir masak apa...bila je ptg aku kat office dah memikirkan apa yang harus aku masak ptg ni.aku nie malam tak mkn..azam tahun 2009 kononnnn...aku kena gak masak untuk laki & anak aku mkn...kadang2 terlepas gk...aku bedal gak...apa yang aku masak...cuma aku tak mkn dgn nasi la...tak mkn-tak mkn badan naik gak.... cisssssss...
Ayam goreng berempah ala mamak ...

aku bedal je...selalunya aku goreng letak garam...letak kunyit..je,goreng......tapi hari ni aku ubah sikit..bahan2 untuk digaul dgn ayam...aku letak gak garam..serbuk kunyit,cuma aku tambahkan serbuk kari je...goreng sampai masak.angkat,guna minyak gorang ayam tu goreng bawang besar ,daun kari & serbu kari agak garing bawang dan daun kari tu ..angkat dan tuangkan keatas ayam tadi... siap.Ayam goreng ala mamak.hehehehehehe.sila la cuba ya puan-puan.
Sup ayam+ kaki (kami satu keluarga suka sup kaki nie..jgn tak tau)..tapi ada gak org yang tak mkn...sapa2 yang tak mkn sup kaki ayam nie rugi ooooooooooo.aku buat sup senang je...rebus kaki ayam ..masuk sup bunjut, kiub ayam semestinya,garam serbuk perasa.laki aku ni..kalau tak pedas tak boleh...aku tumbuk la cili padi sikit masuk dalam sup tu.supaya pedas....baru terangkat sikit....tapi aku bawang putih.halia,bawang kecik aku goreng dulu lepas tu baru aku masuk dalam sup tu.dah siap.

mkn pun boleh mengadap komputer lagi oooooo ini org...


tengok anak aku mkn licin...sedap bu...pandai ibu masak...

***Maaf ya puan-puan kalau resepi agak kalam kabut..aku bukan chef..tak tau nak susun mcm mana.aku tau masak je...tak tau nak agak2 main masuk bedal je ...*******

7 ulasan:

miesha berkata...

salam.best menu sup kaki ayam tu memang saya pun suka.

Tinie berkata...

aku pun kaki ayam..
slalu rebut2 ngan laki aku..

ayam goreng ko terangkat wo..
mcm sedap jer..aku nk try la

sayang mama papa berkata...

WAH CEDAPNYE CT SUP KAKI AYAAM TU MMG KESUKAAN KU ITU BETULAH RUGI OOO SAPA TAK MAKAN KAKI AYAM ......

ai berkata...

like brother, like sista la!! aku pon suke gak sup kaki ayam tu.

mak aiii, ayam goreng kau...nyum nyum. bila2 nnt nk try buat la..

sha berkata...

uwaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa tak aci......rindunya sama kaki ayam ku..hehehe kat sini kaki ayam takdes..yg ada kaki babs...hahahha.

ct..miss ur cooking!!!!

CRAZY BEAUTIFUL88 berkata...

waduh besntya sup kaki ayam tu

fazira berkata...

kite pun suka makan sup kaki ayaam...hehehe.