25-10-2009-Kenduri Doa selamat & sambut besday..

Kami adik beradik berpakat untuk buat doa selamat dan sambut besday dillah anak k.cik & arul aril di rumah Mak Kat Rawang.Kenduri arwah untuk abah yang dah cukup 40 hari abah meninggalkan kami.Rasa mcm baru je abah pergi...Mari lah kita sama2 menghadiahkan Alfatihah untuk abah AL FATIHAH.
Malam Nie aku anak beranak & ayoi tido umah mak kat Rawang..kami adik beradik ada tugas masing2, aku kena masak sayur & goreng ayam..mak masak kurma ayam,k,cik sambal belacan..k.ngah goreng ikan dgn buah & kek untuk besday,& abg long kari ikan masin.
Pagi2 lagi aku dgn mak dah g pasar beli apa yang patut.

dari dapor DATIN RUBY

kek besday..sedap nak mmaposssssssss...(tokey tudung yang buat)

macam-macam adoooooo

menantu montel bersemangat memotong ayam...

ayam yang dah siap potong

mak yang gigih nak siap kan air...

tauhu goreng nak aku masuk dlm sayur touge

mak tengah tumis kurma...

bebek yang kena kurung sian dia...

nasib ada 2dara nie jaga aiman..kalau idak susak aku nak mengoreng hehehehehhehe

kupas bawang untuk tumis tauge

k.cik juga gigih siapkan sambal belacan dia...sedap ooo sambal belacan dia aku suka meletopppppppppppp

masing2 jaga masing2

harus update dulu...

ni kerja si ayoi la nie...buntut montel aku pun dia nak ambil...

nie kawan datin ruby ...cik muna kebetulan dia masih lagi di kl...so mak ajak la sekali dtg...

nie suami & anak2 cik muna...tetamu petama yang dtg rasmi makanan kami..hehehehheheh

anak2 dgn jajannya...


awat nie korang wei...???

aj naper ko gelak cam gitu jadinya...

tengok nie adik beradik je..kan dah penuh umah ..tu la pasai DATIN RUBY tak nak letak perabut bagai kat dlm umah dia.... nak kosong aje..senang anak beranak cucu2 nak dtg...

nie tengok anak sapa la nie...curi makan ayam kat dapur nie...tentu sedapkan ayam tu sapa la goreng ..
ketua jajan

sibuk tokei tudung siapkan hiasan kek dia...(betul ooo nie buka la aku nak up ke apa yer..kek nie memang sedap ..aku idak la berapa suka makan kek coklat tapi keke nie


happy besday

ko napa aj nak tunjuk camera baru ke???????

ustazah aizah...awatnya muka lagu tu...

abg long...ketua tahlil kami

kenapa uren tengok mak tam cam gitu..montel sgt yer....ke chumel sgttttttt...

lambat tul la p.long nie baca doa angah dah lapor nie...

kenapa la aku nie jap aku nampak kecik kejap nampak besawwwwwwww..hehhehehehehehhe

Datin RUBY ngan 2 anak pompuannya...

satu untuk dilah,satu untuk pak su...

aiman yang sibuk nak gak potong kek...

alahai pandai lak aiman tengok camera..(tengok aiman langsung tak nak lepas2 puting & bantai busuknya..)


hadiah dari abg long

awatnya anis keras ke ayam yang ibu goreng tu nak?

buka hadiah ...

seronok sampai julinggggggg

nie mak tam comel kasi hehehehhe

semua membongkang keletihan..dan kekenyanggan..



ayah tak dapat nak tidur anak kesayangannya kacaw...

5 ulasan:

Eye_nee berkata...

Suka tgk Family korang...very the hapenning....

ai berkata...

Nnt kita wat lagi ye...best!

aj-saudagar-butik-cintaaliahgallery berkata...

aKakkkkk nape,muke aku mcm semacam je...terlebih dos Botox ek????
Yahuuuuuu,nanti kite wat lagik! Gather Gather .....

ayoi berkata...

aj ko bukan telebih botox....terime je kenyataan yg ko tu montel hahaha...

D.O.U.B.L.E...S berkata...

eye_nee
tu la aku pun bangga dapat family mentua cam gini...tak mcm keluarga mentua mcm keluarga sendiri je...

k.long..
nanti kita buat lagi ye...

aj..
tu la ko botox banyak sgt...

ayoi
betul aj tu tak terima yang dia pun montel mcm aku hehehehhe