pagi sabtu....

alhamdulillah akhirnya dgn selamat aku sekeluarga sampai ke kampung halaman ku batu hampar beruas.Tahun ni giliran aku beraya dikampung ku sendiri..walaupun agak suram raya tahun nie disebabkan abah mentua aku baru je meninggalkan kami..bee thanks tau sebab u nak gak raya dikampaung i sepatutnya u boleh balik temankan mak beraya diMelaka.
Tahun nie abah tak beli ayam dia sembelih sendiri ayam kampung.....korang layan je la ya gambor...cara memproses ayam hehehehheheh masa abah sembelih aku tak sampai hati nak tengok sia dia mengelupur.layan je la ....


dah siap sembelih mak cuci apa yang patut...

doktor memeriksa tahap kesihatan ayam ....

cabut mencabut bulu

akhirnya redang yang siap dimasak oleh cik timah...

3 ulasan:

T.u.Y.a berkata...

wahhhh!!!
rendang ayam kampung..
sedap nye la...

Ernie berkata...

saya pun tak berani tengok ayam kene sembelih sebab kesian tengok binatang tu menggelupur...

Ernie berkata...

ayam kg. buat masak kari memang sedap huhu